Turning 25 :) - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Paul Jong - WaarBenJij.nu Turning 25 :) - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Paul Jong - WaarBenJij.nu

Turning 25 :)

Blijf op de hoogte en volg Paul

02 Oktober 2017 | Zweden, Kristianstad

***** ENGLISH BELOW *****

Gedurende het verblijf van Lise in Nederland, besloten wij dat het een goed idee was om haar kamer te vullen met ballonnen. Eerst dachten we genoeg te hebben aan +/- 130 ballonnen, dit bleek bij lange na niet genoeg te zijn. Dus de volgende dag ben ik nog eens 150 ballonnen gaan halen. Toen deze uiteindelijk allemaal opgeblazen waren was slechts de vloer bedekt met ballonnen. Een paar meiden zijn Lise op gaan halen van het station, terwijl de rest voor haar deur stond te wachten om haar te verassen en haar de kamer te tonen.

Op vrijdag vierde Alfredo zijn 'fake birthday', er is altijd een reden voor een feestje. Wij hebben midden in de nacht alle ballonnen van Lise's kamer voor de kamer van Alfredo gelegd. Helaas werd hij hier wakker van en kwam hij naar buiten, maar hij stelde het toch wel op prijs. 's Avonds was dus de fake birthday en helaas waren hier niet heel veel mensen op af gekomen. Dus ik besloot samen met Toni dat het een goed idee was om goed dronken te worden, dit was aardig gelukt.

Afgelopen dinsdag waren we met een aantal aan het chillen in de keuken, wat uiteindelijk uitdraaide op beerpong en rage cage, een drankspel wat we hier vrij vaak spelen. Kan gewoon op een dinsdagavond:).

De volgende dag zijn we met z'n zevenen naar het IKEA museum geweest in Älmhult. Als je in Zweden bent dan moet je dat toch wel gedaan hebben. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van musea, maar gelukkig was dit museum vrij interactief. Het was hier ook mogelijk om een foto te maken in de setting die gebruikt wordt voor de catalogus van 2018. Daarna zijn we ook nog even naar de IKEA zelf geweest omdat een aantal mensen wat spulletjes nodig hadden, en blijkbaar hebben we hier ook het cadeau voor mij gekocht, ik heb zelfs geholpen om het te dragen, maar hierover later meer.

Op donderdag zijn we met alle studenten uit de gevangenis op de foto gegaan voor de gevangenis.

Vrijdagavond was het eerste feestje voor mijn verjaardag. Iedereen kwam dit vieren Bij ons in het keukengedeelte. Een avond met veel drankspelletjes en gezelligheid.

Zaterdag was het dan echt mijn verjaardag. Alweer 25 jaar oud. Om 12:00 werd er heel hard op mijn deur gebonkt, waardoor ik wakker werd. Toen ik de deur opende lag er een blaadje op de grond: Follow the cans. Er was een heel spoor van bierblikjes die naar de grote keuken boven leidde. Hier was iedereen aanwezig die mijn verjaardag organiseerden voor een gezamenlijk ontbijt, uiteraard onder het genot van een biertje. Aan het einde van het ontbijt kreeg ik een hint in m'n handen gedrukt. Er was een speurtocht voor me georganiseerd. Helaas snapte ik de eerste hint al niet, ik kon het antwoord afkopen met een shotje. Ik moest naar de Willy's (supermarkt hier). Chris zou de hele dag met mij meelopen om mij te filmen. Bij de Willy's stonden een aantal mensen op mij te wachten met een opdracht en een bordje dat ik om mijn nek moest dragen, net zoals met de Kick-off. Ik moest met twee mensen op de foto, terwijl ik bier in m'n hand had. Als ik dit binnen 2 minuten wist te voltooien moest ik 1 shotje nemen, als het 2 tot 5 minuten duurde moest ik 2 shotjes nemen en als ik er langer over deed moest ik er 3 nemen. Ik wist de opdracht binnen twee minuten te voltooien. Dus 1 shotje. Hierna kreeg ik de volgende hint. Ik moest naar de Systembolaget (de drankwinkel hier). Hiervoor stonden weer een aantal mensen op mij te wachten met de volgende opdracht. Ik moest aan 3 personen vragen of zij in het zweeds Happy Birthday voor mij wilden zingen. Eerst vroeg ik het aan 3 jongens, maar die wilden niet helpen, maar bij het volgende drietal slaagde ik wel. Ook dit was binnen de snelste tijd, dus weer 1 shotje. Daarna moest ik naar de kerk. Hier zat Toni op mij te wachten. Ik moest een berichtje in het boek schrijven wat daar ligt: Dear God, Please forgive me.. Gr. Paul
En ik moest hier ook een kaarsje branden. Uiteraard kreeg ik, toen we weer buiten stonden, ook nog een alcoholische versnapering. Daarna moest ik door naar het treinstation, waar ik in de hal een rondje moest lopen terwijl ik een trein na deed. Als ik dit 5 seconden volhield, dan moest ik 3 shotjes nemen, als ik dit 10 seconden volhield 2 shotje en als ik het 20 seconden volhield, dan 1 shotje. Ik ben toen maar voor de 20 seconden gegaan. Bij elk station kreeg ik een attribuut dat ik bij me moest houden, ik had al een happy birthday bril op, een feesthoedje en hier kreeg ik een tafelpoot. Hierna moest ik naar de brug, hier moest ik een slot aan de brug hangen om mijn liefde te verklaren. Aan de ene kant stond Paul en aan de andere kant Beer. Hierna moest ik naar het theater, alleen ik dacht dat ik naar het podium moest wat vlak bij het theater is. Om er uiteindelijk toch te komen kon ik een foto 'kopen' met een shotje. Uiteindelijk aangekomen bij het theater moest ik op een verhoging gaan staan om het Wilhelmus te zingen. Na dit gedaan te hebben kreeg ik een Oranje Hawaii ketting omgehangen. Vervolgens moest ik naar de O'learys om een biertje te adten. Na dit gedaan te hebben moest ik terug naar de gevangenis om met mijn kleren in de sauna te gaan zitten:
4 min – 0 shots
2 min – 1 shot
0 min – 2 shots
Hier moest ik 1 shot nemen, omdat ik op de grond ging zitten, aangezien het daar het minst warm was. Dat vonden ze valsspelen. Vervolgens moest ik naar de keuken van Toni, Simone en Kristel om Beerpong te spelen. Daarna naar mijn keuken om het drankspel treeing te spelen, dit spel kan ik me niet meer herinneren, maar blijkbaar toch gespeeld. Vervolgens moest ik in de lift op -1 drukken om uit te vinden of ik had gewonnen. Hier vertelde Chris mij dat ik het mis had en dat ik ergens anders heen moest. Dit bleek de grote keuken te zijn. Hier moest ik een tafel in elkaar zetten, dit bleek mijn cadeau te zijn. Er was een drankspel op getekend. Helaas lukte het mij niet om de tafel in elkaar te zetten. Hierna ben ik naar mijn bed gegaan voor een paar uur, aangezien er 's avonds een feest was georganiseerd in Åhus.
Hier zijn we met de bus naartoe gegaan, een bus vol met mensen in feeststemming is altijd gezellig! Daar aangekomen zijn we rage cage gaan spelen en hebben in een van de huisjes gefeest. Ik ben in totaal 3 keer dronken geweest op mijn verjaardag.. Bedankt iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt!

De volgende dag heb ik niet heel veel gedaan, behalve dat ik 's avonds ben gaan klimmen in de sporthal.

*****ENGLISH*****

During the stay of Lise in the Netherlands, we decided to fill her rooms with balloons. At first we thought that 130 balloons would be enough, it wasn’t even close. So the next day I went to buy 150 balloons extra. After these were all blown it only covered the floor of her room. A couple of girls went to the station to pick up Lise, while the rest was waiting in front of her room to surprise her and show her the room.

On Friday Alfredo celebrated his fake birthday, there is always a good reason to party. In the middle of the night we transferred the balloons of Lise’s room downstairs to lay it in front of his room. Unfortunately he woke up because of this and came out of his room, but he appreciated it. As said before in the evening there was a party, but unfortunately not that much people showed up. So I decided with Toni to get drunk, I think we succeeded in this.

Last tuesday we were chilling with some people in the kitchen, eventually this turned out in a game of beerpong and rage cage, a drinking game that we play often here. Just a regular Tuesday night

The next day we went with seven people to the IKEA museum in Älmhult. When you are in Sweden, you at least have to visit an IKEA. Personally I’m not a big fan of museums, but I was happy to find out that this one was quite interactive. It was also possible to take a picture in the setting that is used for the catalogue of 2018. After this we went to the IKEA because some people needed some stuff from there, and apparently we bought my gift here as well, I even helped to carry it, but later more about this.

On Thursday, we took a picture with all the students of the prison in front of the prison.

On Friday night, we had the first party for my birthday. Everybody joined us in our kitchen area. It was a night with a lot of drinking games and fun.

On Saturday it was really my birthday. Already 25 years old.. At 12:00 I woke up because of really loud banging on my door. When I opened the door there was a paper lying on the ground: Follow the cans. There was a long track of beer cans which lead to the big kitchen upstairs. There was everybody that organized my birthday waiting for me for a shared breakfast, of course with the joy of a beer. At the end of the breakfast I received a clue. They organized a treasure hunt for me. Unfortunately I didn’t get the first hint, but I was able to buy the answer with a shot. I had to go to the Willy’s (a supermarket). Chris was joining me the whole day to film me. At the Willy’s there were some people waiting for me with an assignment and a plate that I had to wear, just like with the kick-off. I had to take a picture with two people and beers in my hand. When I was able to do this in 2 minutes I had to drink one shot, if it took 2 -5 minutes I had to take two shots, if it took longer than I had to take 3 shots. I was able to succeed in less than 2 minutes, so 1 shot. After this I received the next hint. I had to go to the Systembolager ( the liquor store here). In front of the store the next people were waiting for me with the next assignment. I had to ask 3 people to sing Happy Birthday for me in Swedish. First I asked 3 boys, but they didn’t want to help me. But with the next three people I succeeded. This was also in the ‘cheapest’ time range, so I had to take another shot. After this I had to go to the church, here was Toni waiting for me. I had to write a message in the book inside the church: Dear God, please forgive me. Greetings Paul. And I had to light a candle here. Of course, I had to drink some alcohol again, when we left the church. The next destination was the train station, here I had to walk around in the hall imitating a train. If I did this for only 5 seconds I had to drink 3 shots, 10 seconds: 2 shots and 20 seconds: 1 shot. I did it for 20 seconds, so 1 shot. At each station where I had to go to I received an attribute that I had to carry with me all time. I already was wearing Happy birthday glasses and a party hat and at this station I received a leg of a table. After this the clue told me to go to the wooden bridge, here I had to attach a lock for my love. On one side there was my name and on the other side Beer. The next station was the theater, but I taught that I was supposed to go to the stage near the theater. To be able to get there I had the possibility to buy a picture of the destination for one shot. When I arrived at the theater I had to sing the first couplet of the Dutch anthem. After this I received an orange Hawaiian necklace. My next destination was the O’learys to shot a full beer. When I was finished it was time to return to the prison. My assignment was to go to the sauna and sit in there with my clothes on:
4 min – 0 shots
2 min – 1 shot
0 min – 2 shots
At this station I had to drink one shot, because I was sitting on the ground. Where it was the least warm. The tought that was cheating:( Afterwards I had to go to the kitchen of Toni, Simone and Kristel to play beerpong. When I was finished I had to go to the first floor to play the drinking game treeing. I can’t remember me playing that game, but apparently I’ve played it. The next assignment was to go into the elevator and press -1 to find out if I had won. Chris told me that I was wrong and that I had to go somewhere else. This was the big kitchen. I was supposed to build a table here, this was my present. They drawed a drinking game on it. Unfortunately I wasn’t able to build the table anymore. At this time I went to my bed, because there was a party that night in Åhus.
We went here by bus, a bus full of party people is always fun! When we arrived there we played rage cage and partied in on of the houses. In total I was drunk 3 times on my birthday. Thank you everybody who made this possible!

The next day I didn’t do much, except for climbing in the evening.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Kristianstad

Paul

Momenteel een half jaar aan het studeren aan Kristianstad University

Actief sinds 04 Sept. 2017
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 6040

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 13 Januari 2018

Studeren in Zweden

Landen bezocht: